Buddha, John Chow si banii din blog

30 noiembrie 2007 - 16:02

Oamenii interesati de cum se fac bani pe internet sau Internet Marketing au auzit de John Chow si blogul lui. John face bani spunand altora cat de multi bani face, face bani vorbind despre bani si internet.

Acum fix un an de zile John a pornit o campanie foarte agresiva de promovare a blogului sau. A promis cate un linkback fiecarui blogger care ii va face un review in care pe linkul spre el scrie “make money online”. A primit in jur de 900 de linkuri care l-au propulsat fix pe prima pozitie in Google dupa cautarea ‘make money online’ (‘cum sa faci bani online’ in romaneste). Traficul i-a crescut considerabil, la fel si veniturile. Pe blogul Pronet Advertising se face o analiza interesanta a castigurilor de pe John Chow si a situatiei per total:

johnchowadv.jpg

Intre timp, Google s-a prins de smecherie si l-a penalizat pe John Chow rau de tot. A sarit undeva dupa locul 50 atat pentru cautarea dupa numele lui, cat si pentru ‘make money online’. De asemenea si Technorati l-a penalizat, tot manual, excluzandu-l din Top 100, desi rankul l-ar clasa acolo.

Acum, dupa un an de zile, Buddha incearca aceasi smecherie, pe plan local, dar inca si mai imoral. Da linkback (el zice review cu link, tot aia) doar primilor 5 care il linkuiesc pentru ‘bani din blog’ si ‘optimizare blog’, plus un banner celui mai rapid de… taste. Cu alte cuvinte, vrea sa prinda primul loc in Google SERPs pentru cuvintele cheie respective pe spatele unora dornici de bani si/sau afirmare, dar cam fraieri, cum remarca Nicolescu. De ce fraieri? Pentru ca dau premalink pe doua cuvinte cheie si primesc linkback pe numele lor, iar toata treaba asta o fac gratis.

Daca vede Google schema il penalizeaza si pe el, ca pe John Chow, dar cum nici de hopa.ro nu putem scapa, oricat ar spama ei motoarele de cautare si oricat am raporta noi rezultate incorecte… nu cred ca ar trebui sa-si faca griji.

Rezultatele campaniei: la 2 zile de la lansarea ‘provocarii’ Buddha s-a dus pe locul doi in Google dupa cautarea ‘optimizare blog’ si inca nu a aparut in top 10 pentru acei bani din blog pe care ii vor toti. Nu stiu ce loc ocupa inainte, dar un loc doi si un rezultat suplimentar nu e chiar o chestie notorie. Deci nu prea i-a iesit figura.

Acum, partea chiar proasta e ca blogul lui nu sta prea bine la capitolul optimizare. Ia sa vedem descriere la homepage pentru cautarea de optimizare:

Buddha’s Blog
Articolul trebuie sa contina doua linkuri catre mine dupa cum urmeaza : un link catre www.buddha.voce.ro pe expresia “optimizare blog” si un link catre …
buddha.voce.ro/ – 40k

Eu daca as vrea sa-mi optimizez blogul nu as da click pe asa ceva, sincer. Oricum, daca se supara Google si il penalizeaza promit sa-mi fac eu un fake blog pe tema asta, cum a aparut si John Cow

»   «

38 reacţii · Comenteaza · Urmăreste comentariile prin RSS

  • marius sescu

    Nu cred ca Buddha e mai imoral.
    Fiecare se promoveaza cum poate.
    Oricum, ai dreptate, Google se prinde repede la chestii de genul asta.
    Totusi, John Chow a reusit sa isi revina, nu?:)

    Raspunde · link
  • de ce?

    Cum nu e mai imoral? 5 linkbackuri pentru 30 de linkuri pe cuvinte cheie? :))

    Raspunde · link
  • CTI97

    interesant, banii aia din tabel sunt pe o singura zi ?

    Raspunde · link
  • de ce?

    cam da :)

    Raspunde · link
  • Buddha

    Frate exagerezi… era doar un test… Asemanarea cu JohnChow si blogurile din afara e aiurea… ce dracu’? suntem in Romania totusi… :)

    Raspunde · link
  • Albisi Cornel

    “Frate” (mama ce urasc expresia asta…) era doar un test, da un test de pe urma caruia tu profiti.

    Raspunde · link
  • En Sabah Nur

    si de cate ori crezi ca i’ar merge schema asta ? o data, maxim de doua ori …. nu stiu sau nu vreau sa zic ce a fost in capu’ lui pentru ca nu stiu, dar oricum, mi se pare ca ai exagerat.

    Raspunde · link
  • puiu

    ok.argumente pertinente de ambele parti,le-am urmari cu interes,ba chiar am fost unul din cei care au scris un post pt concursul mentionat. totusi,de aici si pana la: fraieri,prostituati,prosti si ca se fac de ras mi se pare o cale nedemna pt oameni cu state vechi,recunoscuti si apreciati ca bloggeri….
    posibil sa-i dispretuiti pe cei la inceput de drum si sa dezavuati greselile lor,dar cred ca…. ‘noblesse oblige’
    Sanatate:)

    Raspunde · link
  • de ce?

    puiule, nu stiu cine dispretuieste ce, nu cunosc dipretuitorii de care vorbesti :))

    Raspunde · link
  • puiu

    cand le spui ‘fraieri’ se numeste …apreciere :))))

    Raspunde · link
  • Nicole

    Tot nu-mi gaseam eu un nick pe masura , multam ca mi l-ai gasit tu :(

    Raspunde · link
  • de ce?

    puiu: apreciere in orice caz nu e, dar nici dispret, ar fi ilogic, nu am de ce. Dar fa bine si citeste in dictionar ce inseamna fraier, eu cer bani pentru advertorialele la care v-ati inghesuit voi sa le faceti pe gratis, daca tu crezi ca nu se potriveste definitia esti invitatul meu sa gasesti un alt termen :))

    PS: vezi sa mearga si cu acel “cam” pus in fata

    Raspunde · link
  • puiu

    FRÁIER, -Ä‚, fraieri, -e, s.m. şi f., adj. (Om) prost, care nu ştie să se descurce, să profite
    domnul e servit
    ce-ai zice de..mmm….ambitios?
    AMBIÅ¢IÓS, -OÁSÄ‚ adj. Stăpânit de ambiÅ£ie. ♦ încăpăÅ£ânat.
    o fi bine,o fi rau…da suna parca altfel;)

    Raspunde · link
  • Nicole

    Ai impresia ca eu nu am servici si sunt vreo fomista … crezi ca am nevoie de bani din stiu eu ce reclama sau link ?

    Raspunde · link
  • de ce?

    nicole: ce legatura are serviciul tau?

    Raspunde · link
  • Nicole

    Dar ce legatura are postul scris de mine cu faptul ca mai facut “proasta” :-? Mai degraba as fi acceptat termenul de “naiva”
    Tocmai de aceea blogul meu nu are un format care sa permita reclame din care se obtin bani ,probabil ca nici nu i-as obtine, dar nu asta e important pentru mine , oricum eu scriu pentru “prieteni” si nu fac afaceri din asta…. :(

    Raspunde · link
  • Cristina

    Ca sa obtii un trafic mai mare printr-o metoda de genul celei expuse mai sus,mi se pare un artificiu putin…fortat.
    Ca sa obtii un trafic mare,in primul rand trebuie sa ai ce oferi vizitatorilor:subiecte incitante,schimbate/postate cat mai frecvent,adica mereu ceva nou si bun.
    Apoi,trebuie sa te faci cunoscut:plecand de la recomandarea blogului catre prietenii apropiati,mergand pana la comentarii pe alte bloguri si postarea propriei adrese de blog oriunde se poate.
    Sunt metode destul de anevoioase,dar relativ sigure si fara sa creeze dubii.

    Raspunde · link
  • acosmin

    :) chiar vroiam sa las un coment asemanator cu postul tau pe blogul lui buddha, dar am zi sa nu ii stric planurile. In plus nu stiu cate persoane ar fi interesate de “optimizare blog” ar fi ceva daca ar arata si niste statistici cu cati vizitatori a primit pentru keywordul asta.

    Raspunde · link
  • WhiteWolf

    Front Page Information
    Website Title: – Comunitatea VOCE.RO
    Title Relevancy – 0%
    Meta Description: – Comunitatea VOCE – Avem ceva de spus!
    Description Relevancy: – 0
    Relevancy:- 0%
    SEO Score: – 47%
    Visitors by City:
    1) Bucharest, RO 38.4%
    2) Ploiesti, RO 8.2%
    3) Timisoara, RO 6.4%
    Va dura tare putin pana sa se si fãsàie chestia. Chiar nu trebuie sa se oboseasca Google sa se si ..”prinda”
    Facem “remeshag” pe o instalatie de pom cu minim 100 de beculetse ca nu prinde Craciunul cu “incercarea” inca functionala ? :P

    p.s; chiar nu vreau sa supar sau sa sap la temelia viitoarei statui a nimanui insa dincolo de faptul ca parca, tocmai s-a incheiat anul (pe la debutul lunii a 11) de la inregistrarea Voce , pretentiile sunt mari iar chilotzii cam de tip Botezatu

    Raspunde · link
  • Cristina

    Vom vedea ecourile acestor dispute si nemultumiri si cine a avut dreptate(daca a avut dreptate cineva!).Nu cred ca ar trebui sa ne certam pe optiunile pe care le face cineva pentru a-si creste sau nu nitel traficul pe blog,e optiunea proprie celui care a conceput blogul;nu stiu daca se castiga prea mult din asta,la nivelul la care este fiecare dintre noi.
    Vom trai si vom vedea.

    Raspunde · link
  • ucshiva

    Aaa, deci asta urmarea Buddha … /:)

    Raspunde · link
  • DeMaio

    Și când am spus ce am spus de martalogii ăÈ™tia fomiÈ™ti, mi-a sărit ceata de piÈ›igoi beÈ›i în spinare. Poate se mai prinde câte unul de caracterul infect al individului È™i se lămureÈ™te cam ce urmăreÈ™te. Apropos, Buddha, dacă apari pe aici sau pe la mine pe blog, că am să scriu È™i eu de gluma asta, te rog să nu mă tratezi cu “frate”. PărinÈ›ii mei au doi urmaÈ™i care au muncit toată viaÈ›a lor, nu au stat cu mâna întinsă È™i măcar pentru asta am să te rog să ai respect, deÈ™i È™tiu că nu este cazul.

    Raspunde · link
  • puiu

    @demaio – am intrat de curiozitate pe blogul tau; interesant,bine scris,recenzii de film,imi place intr-un cuvant. Ei bine,daca citeam comentariul de mai sus fara sa vad blogul imi faceam urmatoarea impresie despre tine:
    impertinent si imberb…….
    Ma gandesc, care ar fi posibilitatea oare, ca un comentariu sau articol – sa fie lipsit de tot felul de injurii? Ce-i mana in ‘lupta’ pe cei ce lasa cei 7 ani sub…comp?
    Nu sunt avocatul lui Buddha,dar care e problema ta cu caracterul lui …infect? Esti maica Tereza cumva si nu a aflat nimeni inca asta? Poti foarte bine sa-ti vezi de treburile tale. Ce problema ai ..in curtea vecinului? Are capra prea infloritoare,sau ce?
    Daca prin comentariu,te-am deranjat-jignit cu ceva imi cer scuze,nu am facut decat sa scriu ce gandesc cu pretentia ca am facut-o cu decenta. Numai bine

    Raspunde · link
  • Cristina

    Dupa cum vad,discutia de aici,de pe acest articol,a pornit de la modalitatea,mi mult sau mai putin …ortodoxa de a face si bani dintr-un blog.
    Dupa cum am precizat mai sus,cred ca cele mai…hai sa le spunem “sigure”…metode de a asigura un trafic mare(implicit si posibilitatea realizarii unui castig onorabil) pe un blog sunt calitatea postarilor si o promovare eficienta a blogului.
    Printre metodele de promovare ale blogului propriu sunt si…comentariile pe blogurile altora,lasandu-ti totodata si adresa blogului tau.Am observat ca este o metoda relativ eficienta,in sensul ca in urma comentariilor pe care le-am facut pe subiectele propuse de altii am avut si eu persoane care au intrat cel putin pe blogul meu,de cele mai multe ori fara sa comenteze,dar am avut si surpriza placuta de a gasi si comentarii.
    Acum…cred ca depinde si de cum sunt realizate comentariile:daca sunt facute pe un ton necivilizat,asa cum am vazut pe aici la unii dintre voi,pot avea mai multe consecinte:
    -fie comentariile mai injurioase atrag dupa sine alte injurii,care intretin conflictul;
    -fie cel care citeste comentariul incearca sa si vada ce fel de blog si-a facut “respectivul”,marindu-i astfel traficul;
    -fie il trateaza pe comentatorul injurios cu “ignore”,neintrand in vecii-vecilor pe blogul lui,iar respectivul “revolutionar” isi pierde astfel unul sau mai multi vizitatori.
    Apropo de comentarii,baieti:imi spune si mie ce semnificatie are cuvantul “martalogi”?Nu l-am intalnit pana acum si nu l-am gasit nici in dictionar.:-?

    Raspunde · link
  • DeMaio

    @Cristina – Cuvântul pe care îl cauÈ›i zace liniÈ™tit în DEX. Iată mai jos explicaÈ›ia acestuia, aÈ™a după cum vezi. ConotaÈ›ia sa argotică este însă negativă. Prost, mârlan, neam-prost, È›opârlan, bădăran, cam astea sunt explicaÈ›iile argotice ale termenului, pe care le găseÈ™ti pe net, într-un dicÈ›ionar de argou realizat de mai mulÈ›i pasionaÈ›i. Nu am dat link-ul, pentru că nu este blogul meu È™i nu fac asta fără să cer voie.
    Te-am lămurit!?

    MARTALÓG, martalogi, s.m. (Mai ales la pl.) Slujitor domnesc însărcinat cu paza graniÅ£elor şi cu supravegherea punctelor vamale. – Din tc. martoloz „marinar creştin de pe Dunăre“.
    Sursa: DEX ’98 | Trimisă de claudia, 4 Oct 2003 | Greşeală de tipar

    martalóg s. m., pl. martalógi
    Sursa: DicÅ£ionar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greşeală de tipar

    Raspunde · link
  • DeMaio

    @Puiu – Poate că ai dreptate. Doar că sunt lucruri peste care eu nu trec È™i pe care nu am să le iert vreodată. Regret că uneori cobor nivelul, dar nu fac altceva decât să-l adaptez.
    Cam atât. O seară bună. Și mulÈ›umesc pentru aprecierile tale. Poate că le merit, căci după părerea personajelor ca Buddha, sunt un nimeni ce nu poate lega două vorbe. Chestie de gusturi. Sau, dacă privesc atent la modul în care te exprimi, de pregătire intelectuală. încă o dată, mulÈ›umesc. Poate le va folosi È™i altora, mai ales acelora care confundă traficul mare cu eventuala calitate a materialelor postate.

    Raspunde · link
  • puiu

    @demaio – cu multa placere; ma bucura mult raspunsul tau pt decenta si politetea lui. Cu bine,o seara placuta si tie:)>-

    Raspunde · link
  • DeMaio

    Să ne fie, omule. Să ne fie :)

    Raspunde · link
  • Cristina

    Multumesc pentru explicatie.
    M-as bucura daca,intrand pe un blog(oarecare sau al unui amic) sa nu dau (printre comentarii) de dispute si ofense.In primul rand,cred ca este vorba de respect reciproc si civilizatie.Cred ca un comentariu scris pe un ton mai dur atrage dupa sine si alte comentarii din ce in ce mai dure,pana cand se gaseste cineva suficient de echilibrat care sa echilibreze “conflictul”.
    Sunt sigura ca pe acest post nu s-a dorit disputa,si nu se va ajunge niciodata la asa ceva.
    Va doresc spor la scris,citit si comentat.

    Raspunde · link
  • Alexander

    E abeant sa il compari pe buddha cu john chow. Plus ca metoda lui nu cred ca ii va aduce mult trafic. Oricum postul a pornit de la metode neortodoxe de promovare si s-a ajuns la o cearta mai veche. 8-|

    Raspunde · link
  • DeMaio

    Cristina, este departe de mine ideea de a stârni o ceartă. Dispută!? Doamne fereÈ™te, Cristina. Sincer, nu am cu cine s-o duc. Tocmai de aceea, regret dacă am fost mai dur, dar mi-am exprimat părerea exact aÈ™a cum am crezut de cuviinÈ›ă. Nimic mai mult. Acum, nu vreau să cad în greÈ™eala de a-i considera pe toÈ›i domniÈ™oare, mai ales că Buddha a demonstrat de atâtea ori că nu este una.

    Raspunde · link
  • Cristina

    Ma bucur,demaio,ca nu vrei sa ajungi la dispute.Poate ca ai fost mai dur,poate ca si altii au sarit la “cearta”.Dar totul e bine cand se termina cu bine.

    Raspunde · link
  • Arhi

    eu cred ca buddha are o idee misto. si nu cred ca pacaleste pe nimeni. nimeni nu e obligat sa faca asta. ceea ce ma duce cu gandul la ceva…

    Raspunde · link
  • cha0s

    Bai ce invidiosi sunt unii.
    Sa va explic cum sta treaba in cazul meu. Nu ma intereseaza sa ajung in sus in rezultatele google pentru keywordurile “bani din blog” sau “optimizare blog”. Asta inseamna ca nu fac favoruri pentru concurenta. Putin ma intereseaza pe mine cu ce cautari vrea sa ajunga Buddha in top pe google. Eu vreau decat sa-mi creasca traficul. Asta inseamna ca sunt fraier sau orice altceva ? Nu, asta inseamna ca imi urmez interesul.
    Sper sa ma fi facut inteles. Da nu, explic doritorilor, la cerere, cum functioneaza metoda “o mana o spala pe alta”.

    Raspunde · link
  • Crusher

    you gonna be kidding me… :/

    Raspunde · link
  • Megapega

    “era doar un test”

    Hmmm..mi se pare mie sau am mai auzit asta pe undeva? :D

    Raspunde · link

Reactii pe bloguri

  1. Fa bani pe blog
    2 decembrie 2007
  2. LaNebuni.ro - blog nebun! » Buddha’s Blog
    21 decembrie 2007

Comentariul tau

Ceva reguli de comentarii pe blog